KLIK LA

Wednesday, September 22, 2010

RESEPI KUAH KACANG

Masa raya ke 4 hari tu my hubby ada buatkan kuah kacang...saya bawa la mai opis...diorang puji sedap...kembang hidung aku walaupun bukan aku yang buat....raya ke-8 aritu aku pun apa lagi..mintak la dia tunjuk ajar ku sifu nak buat kuah kacang yang sedap....dan nie beberapa gambar yang sempat di snap sepanjang pembelajaran yang tak formal tue berlangsung...hehehe penuh dugaan dan cabaran juga....ok sempena mood bulan syawal nie...aku nak kongsi la juga resepi kuah kacang tue...mana la tau kot-kot korang nak cuba....aku buat aritu aku bagi mak aku, 3 orang mak menakan, mak mentua aku dan umah tok menakan semua orang puji sedap...korang cuba la nak tau sedap ke tak?

KACANG TANAH TUE BASUH DULU BIAR KERING BARU GORENG


CILI KERING REBUS DULU PASTU BARU BLEND MASUK AIR TAU
KUANTITI TERPULANG PADA ANDA..BAWANG PUTIH WAJIB KURANG KUANTITI  DARI BAWANG MERAH

SEBELUM KORANG NAK MASUK KAN KACANG TANAH TUE..PASTIKAN KACANG TANAH TUE DI BLEND HANCUR..BARU KUAH KACANG KORANG AKAN JADI MACAM NI...


Kuah kacang ini enak dimakan dengan satay...tapi haritu kami makan dengan nasi impit...sedap sangat..







No comments:

JOM BORAK


Chat Box

PENAJA BLOG INI

DeSIgn ARt's GaDis KaMPuNg