KLIK LA

Saturday, August 14, 2010

RESEPI CUP CAKE

Niat hati saya nak buat cupcake untuk besday suami 23.7.2010 yang lalu..kerana kesuntukan masa saya terpaksa order je la cheese cake dari kawan baik saya pah hazwani atau gadiskalispeluru..nama blog brutal tapi bab memasak dia memang handal...seminggu sebelum tarikh lahir suami saya dah jumpa resepi nie...mungkin raya nie kot akan terhasil la cupcake nie...insyallah..korang nak cuba tak?ok saya bagi kat korang sama ye...ilmu mesti dikongsi betul tak?saya mabik dekat sini http://shw.aminila.fotopages.com/15827099/Amatur-nye-decorating-Hehehhe.html

mesti cupcake nie ilham Puansri kan..
CUPCAKES PUANSRI

BAHAN
200 g butter
180 g gula halus
3 sudu besar tepung kastard
220 g tepung naik sendiri
4 telur

CARA
1. Ayak tepung naik sendiri bersama tepung kastard
2. Pukul butter dengan gula hingga kembang
3. Masukkan telur satu persatu
4. Masukkan esen vanilla
5. Masukkan sedikit demi sedikit tepung yang dah diayak
6. Sudukan adunan dalam cup muffin sehingga 2/3 penuh
7. Bakar dalam oven dengan suhu 175C selama 20-25 minit until sehingga masak

No comments:

JOM BORAK


Chat Box

PENAJA BLOG INI

DeSIgn ARt's GaDis KaMPuNg