KLIK LA

Wednesday, October 29, 2014

POKOK MAS COTEK HADIAH UNTUK IBUKU

Assalamulaikum semua, apa habaq?
GK alhamdulilah sihat..tadi pi nursery pokok bunga teman member je pun tak dak niat nak beli apa-apa pun..saja je jalan-jalan cuci mata...tapi tu la mulut ni terlebih ramah..saja nak menyembang dengan abang encem jual pokok bunga tu..."abang kat sini ada juai pokok mas cotek dak? hehehe gatai saja nak uji dia..nampak macam tak pun pokok tu tang situ...
Pastu dia kata"sat no nak telepon ayah, dia tau la ada ka dak..dia kuaq pi hantaq pokok bunga"

Pastu dia telefon sungguh pak dia...kami pun buat-buat la tunggu lama sikit..sambil member GK ni dok belek pokok bunga...dari jauh nampak dah pakcik ni naik motor bawa dua anak pokok...dok nampak macam anak pokok mas cotek...

Nah aih...memang betoi pak dia bawa mai pokok mas cotek..dah tu lagi nak jadi citer pak dia siap tanya "ceq nak pokok jantan ka pokok betina?" tu dia aih...ada lak jantan betina..apa lagi aku pun tergaru kepala yang tak gatai..sian pun ada..mana pak cik ni pi ambik anak pokok ni...

Nak jaga hati pakcik tu...tanya juga la "berapa sepokok ni pak cik?" dia pun habaq sepokok RM10 ambik dua pak cik bagi la RM18..fuhhhh...nasib baik murah...aku dok pikiq RM50 keatas dah tadi...

Aku pun tanya" mana satu yang orang dok buat ubat?"..dia jawab "dua -dua ada khasiat, dua-dua baguih"...aku pun ambik je la...kebetulan memang mak aku pun nak juga pokok nie...dulu dia ada tanam pastu mati sebab ulat dengan ayam punya angkara...

Erm..maka hari ini aku baik hati nak hadiah pokok mas cotek ni kat mak aku...harap mak aku suka la ye...nanti aku citer khasiat mas cotek ni ye...banyak khasiat dia...cuma aku nak pesan la kat ampa..jangan dok ramah pelik sangat...satgi kot malu diri sendiri....

Sapa penah minum air rebusan mas cotek ni...citer la...

No comments:

JOM BORAK


Chat Box

PENAJA BLOG INI

DeSIgn ARt's GaDis KaMPuNg