KLIK LA

Thursday, August 7, 2014

RESEPI KEK KOPI GUNA RICE COOKER

Gk baru dapat whatsapp dari member group pasal buat kek guna rice cooker...sebelum ni ramai dok mengeluh teringin nak buat kek tapi tak dak oven...(walaupun oven tu ada je harga rm80) tapi tu la ada je kata mahal...

Untuk mengatasi masalah tu gk nak kongsi dengan korang resepi buat kek guna rice cooker...insyallah gk Akan try buat tapi guna pemanggang ajaib kot..nampak macam mudah...jom kita pakat try buat...

Resepi kek kopi:

250gm mentega

220gm tepung naik sendiri

200gm gula kaster

5 biji telur gred A

1 sudu besar coffee emulco

1 sudu teh esen vanila

Cara:

Pukul mentega dengan gula hingga lembut. Masukkan telur dan tepung secara selang seli sehingga habis. Masukkan esen vanila dancoffe emulco. Masukkan ke dalam periuk nasi dan ikut arahan pada periuk nasi anda. Insya-Allah menjadi! 
(Copy & paste dr blog)

2 comments:

Dilaella Ella said...

menarik, boleh cuba ni :)

Anonymous said...

Hm.. boley try ni.. Sy nk tyer... Jadi x klau rice cooker sy kat umah tu jnis pakai tekan je.. Jdi xde setting masa.. Boley ke???? Thanks... Sue

JOM BORAK


Chat Box

PENAJA BLOG INI

DeSIgn ARt's GaDis KaMPuNg