KLIK LA

Thursday, August 26, 2010

HANDMADE COKLAT PERISA MOCHA

Sebelum posa aritu saya ada buatkan coklat perisa Mocha...resepi saya ambik kat internet..nak tengok tak hasilnyer?
Sebelum dibubuh coklat putih
Selepas diletak coklat putih

Nak resepi tak?ala mudah je..budak-budak pun boleh buat...tapi kena rajin la...


CHOCOLATE MOCHA FUDGE

500 g cooking chocolate.
250 g susu pekat manis.
30 g butter.
3 s.t. Nescafe.

1. Campurkan susu pekat, butter, Nescafe dan chocolate. Masak atas api yg perlahan hingga pekat.
2. Tuang adunan dlm acuan 20 cm yg dialas degn aluminium foil.
3. Bila sejuk, simpan dlm fridge about 2 hours.
4. Then bila dh sejuk leh la potong 4 segi kecil.

*Klau nk lawa, leh tabur ngan badam cincang sblm ia mengeras.
*Pas potong2 tu, leh gak taruk dlm paper cup.  










p/s: 
Kalau korang beli dark coklat korang MESTI tambah susu pekat pasal coklat tue pahit..tapi kalau dah beli milk coklat tak payah bubuh susu pekat dah..nanti manis melecas(orang utara kata)

8 comments:

Anonymous said...

mcm sodap je..hehe..pos ckit raya nnt

Anonymous said...

mmg sdapppp..sy dh mkn..yummy

Gadis Kampung said...

saya baru baca komen nie...mintak saya pos coklat tapi tak bagitau sapa awak..macam ne nak bg...

cik grrr said...

wuhuuu..i like3..hehe

Gadis Kampung said...

perisa mocha tak sedap sgt ..try mint sedap

Afiqa Fauzi (Tembab/Pika) said...

Macam mana boleh dapat potongan cantik macam tu ?

zul said...

macam mana cara untuk cairkan coklat compound lebih lama

zul said...

mcm mane nak kekalkan kecairan coklat tu utk tempoh yg agak lama bg proses pembuatan yg melibatkan byk coklat didlm acuan

JOM BORAK


Chat Box

PENAJA BLOG INI

DeSIgn ARt's GaDis KaMPuNg